PERSONVERNERKLÆRING

 

PERSONVERNERKLÆRING

 

HVEM VI ER

Vår nettstedsadresse er: https://fyrverkeri.no

 

Personvernregler

Engelsrud NFI Fyrverkeri AS er forpliktet til å beskytte ditt privatliv. Kontakt oss på post@fyrverkeri.no hvis du har noen spørsmål eller problemer angående bruken av dine personopplysninger, og vi hjelper deg gjerne.
Ved å bruke denne websiden og/ eller våre tjenester, samtykker du i behandlingen av dine personopplysninger som beskrevet i disse personvernreglene.

 

DEFINISJONER

Personopplysninger – Informasjon om en identifisert eller identifiserbar fysisk person.
Behandling – hvilken som helst operasjon eller sett av operasjoner som utføres på personlige data eller på sett med personlige data.
Datafelt – En fysisk person hvis personopplysninger behandles.
Barn – en naturlig person under 16 år.
Vi / oss (enten kapitalisert eller ikke) – ENGELSRUD NFI FYRVERKERI AS

 

DATABESKYTTELSESPRINSIPPER

Vi lover å følge følgende databeskyttelsesprinsipper:
Håndteringen er lovlig, rettferdig, gjennomsiktig. Våre behandlingsaktiviteter har lovlig begrunnelse. Vi vurderer alltid dine rettigheter før behandlingen av personopplysninger. På forespørsel vil vi gi deg informasjon om behandlingen.
Behandling er begrenset til formålet. Våre behandlingsaktiviteter passer til formålet med hvilke personopplysninger ble samlet.

Behandlingen gjøres med minimal informasjon. Vi samler og behandler minimalt med personlig informasjon som kreves for ethvert formål.
Behandlingen er begrenset med en tidsperiode. Vi lagrer ikke din personlige informasjon lenger enn nødvendig.

Vi vil gjøre vårt beste for å sikre nøyaktigheten av informasjonen.

Vi vil gjøre vårt beste for å sikre integriteten og konfidensialiteten av informasjonen.

 

Dine rettigheter

Dine rettigheter er som følgende:
Rett til informasjon – noe som betyr at du skal ha rett til å vite om din personlige informasjon behandles Hvilke informasjon er samlet, hvorfra det er oppnådd og hvorfor og av hvem det behandles.
Retten til tilgang – noe som betyr at du har rett til å få tilgang på informasjonen som er samlet inn fra / om deg. Dette inkluderer din rett til å be om og få en kopi av dine personlige data samlet.
Rett til rettelse – som betyr at du har rett til å be om utbedring eller sletting av dine personlige data som er unøyaktig eller ufullstendig.
Retten til å slette – noe som betyr at du i visse tilfeller kan be om at dine personopplysninger slettes fra våre systemer.
Rett til å begrense behandling – noe som betyr at visse betingelser gjelder, har du rett til å begrense behandlingen av dine personopplysninger.
Rett til å protestere mot behandling – noe som betyr at du i visse tilfeller har rett til å motsette seg behandling av dine personopplysninger, for eksempel ved direkte markedsføring.
Rett til å protestere mot automatisert behandling – noe som betyr at du har rett til å motsette seg automatisk behandling, inkludert profilering; og ikke å bli underlagt en beslutning basert utelukkende på automatisert behandling. Denne retten du kan bruke når det er et resultat av profilering som gir juridiske virkninger som angår eller påvirker deg betydelig.
Rett til dataportabilitet – du har rett til å skaffe dine personopplysninger i maskinlesbart format eller om det er mulig, som en direkte overføring fra en prosessor til en annen.
Rett til å klage – i tilfelle vi nekter din forespørsel under Retten til tilgang, vil vi gi deg en grunn til hvorfor. Hvis du ikke er fornøyd med måten din forespørsel er håndtert på, vennligst kontakt oss.
Rett til hjelp av tilsynsmyndighet – som betyr at du har rett til hjelp av en tilsynsmyndighet og rett til andre rettsmidler, for eksempel påstand om erstatning.
Rett til å trekke tilbake samtykke – du har rett til å trekke tilbake et gitt samtykke til behandling av dine personopplysninger

 

INFORMASJON VI SAMLER

Informasjon du har gitt oss

Dette kan være din e-postadresse, navn, fakturaadresse, hjemmeadresse etc – hovedsakelig opplysninger som er nødvendige for å levere et produkt / tjeneste eller for å forbedre kundeopplevelsen hos oss. Vi lagrer informasjonen du gir oss, slik at du kan kommentere eller utføre andre aktiviteter på nettstedet. Denne informasjonen inkluderer for eksempel navn og e-postadresse.

 
Informasjon samlet automatisk om deg

Dette inkluderer informasjon som automatisk lagres av informasjonskapsler og andre økt verktøy. For eksempel handlekurv informasjon, din IP-adresse, handle historie (hvis det er noen) etc. Denne informasjonen brukes til å forbedre kundeopplevelsen. Når du bruker våre tjenester eller ser på innholdet på nettsiden vår, kan aktivitetene dine logges.

 

Informasjon fra våre partnere

Vi samler informasjon fra våre pålitelige partnere med bekreftelse på at de har juridiske grunner til å dele denne informasjonen med oss. Dette er enten informasjonen du har gitt dem direkte eller at de har samlet inn om deg på annet rettsgrunnlag.

 

Offentlig tilgjengelig informasjon

Vi kan samle informasjon om deg som er offentlig tilgjengelig.
Hvordan bruker vi din personlige informasjon
Vi bruker din personlige informasjon for å:

Gi vår service til deg. Dette inkluderer for eksempel registrering av kontoen din; gi deg andre produkter og tjenester du har bedt om, gi deg reklametilbud på forespørsel og kommunisere med deg i forhold til disse produktene og tjenestene; kommunisere og samhandle med deg; og gir deg beskjed om endringer i tjenester.
forbedre kundeopplevelsen din
Oppfylle en forpliktelse i henhold til lov eller kontrakt

 

Vi bruker din personlige informasjon på legitime grunner og / eller med samtykke.
På grunn av inngåelse av kontrakt eller oppfyllelse av kontraktsforpliktelser behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:
å identifisere deg;
å gi deg en tjeneste eller å sende / tilby deg et produkt;
å kommunisere enten for salg eller fakturering
På grunnlag av legitim interesse behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:
å sende deg personlige tilbud * (fra oss og / eller våre nøye utvalgte partnere);
å administrere og analysere vår kundebase (kjøpsadferd og historie) for å forbedre kvaliteten, variasjonen og tilgjengeligheten av produkter / tjenester som tilbys / leveres
å gjennomføre spørreskjemaer om kundetilfredshet
Så lenge du ikke har informert oss ellers, vurderer vi å tilby deg produkter / tjenester som ligner på din innkjøpshistorikk / nettleseradferd, for å være vår legitime interesse.

Med ditt samtykke behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

å sende deg nyhetsbrev og kampanjetilbud (fra oss og / eller våre nøye utvalgte partnere);
For andre formål har vi bedt om samtykke til;

Vi behandler dine personopplysninger for å oppfylle forpliktelser som kommer fra loven og / eller bruk dine personopplysninger for alternativer som følger av loven. Vi forbeholder oss retten til å anonymisere personopplysninger samlet og å bruke slik informasjon. Vi vil bruke informasjonen utenfor omfanget av denne policyen bare når den er anonymisert. Vi lagrer faktureringsinformasjon og annen informasjon samlet om deg så lenge som nødvendig for regnskapsmessige formål eller andre forpliktelser som følger av loven, men ikke lenger enn det.
Vi kan behandle din personlige informasjon for ytterligere formål som ikke er nevnt her, men er kompatible med det opprinnelige formålet som informasjonen ble samlet inn. For å gjøre dette vil vi sørge for at:
Forbindelsen mellom formål, sammenheng og natur som den personlige informasjon er egnet for videre behandling;
Den videre behandlingen vil ikke skade dine interesser og
Det ville være hensiktsmessig beskyttelse for behandling.
Vi vil informere deg om ytterligere behandling og formål.

 

 

 

Hvem andre kan få tilgang til dine personlige data

Vi deler ikke dine personlige data med fremmede. Personlig informasjon om deg leveres i noen tilfeller til våre pålitelige partnere for å enten gjøre tjenesten mulig for deg eller for å forbedre kundeopplevelsen din.

Vi jobber bare med Behandlingspartnere som kan sikre et passende beskyttelsesnivå for dine personopplysninger. Vi avslører dine personopplysninger til tredjeparter eller offentlige tjenestemenn når vi er lovlig forpliktet til å gjøre det. Vi kan avsløre dine personlige opplysninger til tredjepart dersom du har samtykket til det eller om det er andre juridiske grunner for det.

 

Hvordan sikrer vi informasjonen

Vi gjør vårt beste for å holde din personlige informasjon trygg. Vi bruker sikre protokoller for kommunikasjon og overføring av data (for eksempel HTTPS). Vi bruker anonymisering og pseudonymisering der det passer. Vi overvåker våre systemer for mulige sårbarheter og angrep.
Selv om vi prøver vårt beste, kan vi ikke garanter

e sikkerheten til informasjon. Vi lover imidlertid å varsle passende myndigheter om brudd på data. Vi vil også varsle deg om det er en trussel mot dine rettigheter eller interesser. Vi vil gjøre alt vi med rimelighet kan for å hindre sikkerhetsbrudd og å bistå myndighetene dersom eventuelle brudd forekommer.

Hvis du har en konto hos oss, merk at du må holde brukernavnet og passordet ditt hemmelig.

 

BARN

Vi har ikke til hensikt å samle inn eller bevisst samle informasjon fra barn. Vi målretter ikke barn med våre tjenester.

 

INFORMASJONSKAPSLER OG ANDRE TEKNOLOGIER VI BRUKER

Vi bruker informasjonskapsler og / eller lignende teknologier for å analysere kundeadferd, administrere nettstedet, spore brukernes bevegelser og samle inn informasjon om brukere. Dette er gjort for å personlig gjøre og forbedre din erfaring med oss.

En informasjonskapsel er en liten tekstfil lagret på datamaskinen. Informasjonskapsler lagrer informasjon som brukes til å gjøre at nettstedet fungerer. Bare vi kan få tilgang til informasjonskapslene som er opprettet på nettsiden vår. Du kan kontrollere informasjonskapslene dine på nettlesernivå. Hvis du velger å deaktivere informasjonskapslene, kan det hindre at du bruker bestemte funksjoner.

 

Let’s Encrypt (SSL- sertifikater)

Let’s Encrypt via Domeneshop leverer SSL-sertifikater som vi benytter til kryptering av kommunikasjonen i våre systemer. Informasjonen som innhentes i forbindelse med registrering av et SSL-sertifikat lagres på servere som er eiet og driftet av Let’s Encrypt via vår leverandør Domeneshop.

 

Våre underleverandører:

Bjørgs Budbil og Transport AS- Utfører transporttjenester for Engelsrud.
Budpartner AS- Utfører transporttjenester for Engelsrud.
Posten/ Bring- Utfører transporttjenester for Engelsrud.
Svea Finans – Tilbyder av administrative og finansielle tjenester for små og store bedrifter.
Tnt – Frakttjenester
Nets – Digitale betalingsløsninger.
Oneflow – Digital avtalehåndtering, digitale avtaler, avtalearkivering og e-signering.
On-Time- Nettbasert program hvor kreditor registrerer fordringer med automatisk beregning av renter og lovbestemte gebyrer.
Visma – Visma er en leverandør av software, produkter og tjenester som vi benytter oss av.
Facebook – Måler rekkevidden og resultatene til våre annonsekampanjer for Engelsrud NFI Fyrverkeri AS, kunder og deres gjester.
Google Analytics – Vi bruker Google Analytics til å måle trafikk på nettsiden vår. Google har sin egen personvernpolicy som du kan se gjennom her. Hvis du ikke ønsker å bli sporet av Google Analytics, kan du gå til Google Analytics-bortkoblingssiden.
Shutterstock– Leverandør av bilder som vi bruker til nettsider og annonser.
Dreamstime – Leverandør av bilder som brukes til nettsider og annonser.
WPMU Dev – Oppdaterer alle våre wordpress nettsider. Har kun tilgang til innlogging.
Google Adwords – Kampanjer og annonsering for bedrifter.
Domeneshop – IT drift av domenenavn.

 

Vi bruker informasjonskapsler til følgende formål:
Nødvendige informasjonskapsler – disse informasjonskapslene kreves for at du skal kunne bruke noen viktige funksjoner på nettstedet vårt, for eksempel logg inn. Disse informasjonskapslene samler ikke inn personlige opplysninger.

Funksjonalitetskapsler – Disse informasjonskapslene gir funksjonalitet som gjør at tjenesten vår er mer praktisk og gjør det mulig å tilby mer tilpassede funksjoner. For eksempel kan de huske navnet ditt og e-posten i kommentarfeltet, slik at du ikke trenger å skrive inn denne informasjonen neste gang du kommenterer.
Analytics-kapsler – disse informasjonskapslene brukes til å spore bruken og ytelsen til nettstedet og tjenestene våre.

Reklame kapsler – disse informasjonskapslene brukes til å levere annonser som er relevante for deg og dine interesser. I tillegg er de vant til å begrense antall ganger du ser en annonse. De er vanligvis plassert på nettstedet ved å annonsere nettverk med nettstedets operatør tillatelse. Disse informasjonskapslene husker at du har besøkt et nettsted, og denne informasjonen deles med andre organisasjoner som annonsører. Ofte målretting eller annonseringskapsler vil være knyttet til nettstedfunksjonalitet som tilbys av den andre organisasjonen.

Du kan fjerne informasjonskapslene som er lagret i datamaskinen via nettleserinnstillingene dine. Alternativt kan du kontrollere noen tredjeparts kapsler ved hjelp av en plattform for personvernforbedring, for eksempel optout.aboutads.info eller youronlinechoices.com. For mer informasjon om informasjonskapsler, besøk allaboutcookies.org.

 

KONTAKTINFORMASJON
Tilsynsmyndighet
E-post: postkasse@datatilsynet.no
Telefon: +47 22 39 69 00

ENDRINGER TIL DENNE INFORMASJONEN OM PERSONVERN
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i denne personvernreglene.
Sist endring ble gjort 8. mai 2018.

 

Plugin: Smush

Note: Smush does not interact with end users on your website. The only input option Smush has is to a newsletter subscription for site admins only. If you would like to notify your users of this in your privacy policy, you can use the information below.

Smush sends images to the WPMU DEV servers to optimize them for web use. This includes the transfer of EXIF data. The EXIF data will either be stripped or returned as it is. It is not stored on the WPMU DEV servers.

 

Plugin: Defender Pro

Third parties

This site may be using WPMU DEV third-party cloud storage to store backups of its audit logs where personal information is collected.

 

Additional data

This site creates and stores an activity log that capture the IP address, username, email address and tracks user activity (like when a user makes a comment). Information will be stored locally for 30 days and remotely for 1 year. Information on remote logs cannot be cleared for security purposes.